SMART RELAXATION

SMART RELAXATION

Kao dugogodišnji praktičari različitih tehnika pozitivnih promjena te rekreacije i relaksacije te ponajviše tai chia, trenutno smo u mogućnosti ponuditi tri izuzetno moćne tehnike koje pozitivno utječu na tijelo i um vježbača.

U ponudi imamo:

  1. Tai chi – za početnike i umirovljenike (trajanje jednog treninga 60-90 minuta)
  2. Autogeni trening – tehniku stariju od stoljeća (trajanje jednog treninga 45 minuta)
  3. i Tehniku 1mm – novu suvremenu tehniku baziranu na nizu tradicionalnih što istočnjačkih, što zapadnjačkih vježbi i pokreta blagog i sporog karaktera (u trajanju 90 minuta od čega prvih 45 minuta vježbamo sporo, a drugih 45 minuta prakticiramo Autogeni trening).

Ovisno o interesu i u slučaju formiranja grupa objavit ćemo termine grupnog vježbanja tijekom druge polovice kolovoza. Cijene se kreću od 200kn za vježbanje 1 puta tjedno, 300kn za dva tjedna dolaska i 500kn za tri tjedna treninga tijekom jednog mjeseca.

Individualne treninge održavamo prema dogovoru sa svakim vježbačem ponaosob. Ovisno o mjestu i vremenu održavanja treninga, cijena pojedinačnog individualnog sata je od 150 do 250kn.

Otvoreni sati relaxacije se održavaju tek povremeno na različitim mjestima i imaju cijenu izraženu uz svaki pojedinačni oglas te se cijene za jednu osobu kreću od 70 – 200kn.

Važne informacije:

  • Svaki vježbač nam se može pridružiti na prvom susretu treninga grupe (bez obveze plaćanja), a kako bi ste se uvjerili je li odabrana tehnika upravo za Vas i je li način rada sukladan Vašim željama i potrebama.
  • Kao i sve ostale naše usluge plaćanje se vrši unaprijed prije početka mjeseca tj. treninga na naš račun (IBAN: HR1624840081135043815).
  • Svi treninzi iz edicije Smart Relaxation imaju blagi trenutni učinak (posebno u smislu početka otpuštanja stresa), a značajni rezultati općenito za zdravlje, pokretljivost zglobova, tetiva, mišića te jačanje mentalnih sposobnosti postižu se dugotrajnim vježbanjem o čemu postoji čitav niz različitih istraživanja. Upravo stoga preporučujemo vježbanje kroz 3 do 6 mjeseci dva do tri puta tjedno.
  • Više o svakoj tehnici donosimo u nastavku (ili klikom na izbornik).
  • Sve tehnike su pogodne za sve zdrave osobe svih uzrasta.
  • Bolesne osobe nam se mogu priključiti u vježbanju nakon što se savjetujete s Vašim liječnikom.
  • Mi ne preporučujemo grupno vježbanje u slučaju gripe i akutnih oboljenja dišnog odnosno probavnog trakta, a autogeni trening je kontraindiciran u slučaju psihičkih oboljenja posebice psihoza.
  • Upravo stoga Kotodama j.d.o.o. i svi naši voditelji relaksacijskih tehnika ne snose odgovornost za moguće neželjene posljedice, a vježbači prakticiraju tehnike na vlastitu odgovornost što i potvrđuju pisanim pristankom prije početka vježbanja jer svaki vježbač potpisuje izjavu o odricanju odgovornosti prije početka treninga ili ciklusa vježbanja

Kao i svi oni koji su upoznati s dobrobitima prakticiranja ovih tehnika mi uživamo tijekom svakog treninga i vjerujemo da će te i Vi biti oduševljeni načinom efikasne rekreacije i pametne relaksacije. Zanimljivo je da su nam svi vježbači do sada iznosili pozitivna iskustva i dijelili svoje oduševljenje s nama.

 


TAI CHI – za početnike i umirovljenike

Riječ je o vrlo staroj kineskoj tradicionalnoj tehnici koja je imala dvojaku funkciju. Osvještavanjem sebe i jačanjem unutarnje snage cilj je bio ostvariti mir i u sebi i s okolinom (u smislu moguće obrane).

O tai chi je napisano mnogo tekstova, mali dio kojih donosimo dolje, a ovdje koristim priliku napisati o mojem prvom iskustvu s tai chi-e. Ne znam zašto niti kako, ali nekako oduvijek sam željela isprobati taj tai chi. Nikad se prije nisam susrela s tai chi-em. Nisam ga vidjela. Nisam znala što znače te dvije riječi niti kako se izvodi. Meni se tai chi činio kao yoga u pokretu. 

Na prvi susret povela me moja predivna kolegica s posla, Nada. Učitelj je bio mladi belgijac, sat (trening) na engleskom. Sjeli smo na strunjaču, a on je blagim glasom dao uputu da se pregnemo tek toliko koliko nam naše tijelo dopušta. Bez napora! To je bila i ostala ključna riječ (rečenica) zašto već više od 12 godina prakticiram tai chi i uvijek mu se iznova vraćam, bilo kad je moje tijelo pod naporom i bolesti, bilo kada trebam “očistiti glavu” i razbistriti misli. Ili jednostavno kada trebam mir.

Oduševilo me tijekom prvog sata kako sam uspjela ne razmišljati (o pokretima svoga tijela). Fasciniralo me kako bi me oduševio osjećaj koji je proizvelo moje tijelo kada bi neki pokret izvela pravilno. To je bilo jednostavno genijalno! A najbolje od svega: mislim da su mi radili baš svi mišići u tijelu svih 90 minuta, a ja nisam osjećala napor, nisam se oznojila, a kad smo odlazili glava mi je bila prazna!

Godinama sam dolazila 2x tjedno i prakticirala tai chi ne znajući niti što znači riječ tai, niti imajući dodira s drugim vježbačima. Ja sam vježbala u svojem mikro svijetu (naravno na grupnom, mi to nismo zvali treningu, već sat). Nakon cca 3 godine, moja učiteljica u želji da me korigira (jer sam ja po njoj bila na već viskom stupnju usvojenosti) izjavila da to nije borbeni stav! Što? Kakva borba? Pa s “nikim”, osim sa samom sobom, se ne borim? A moja učiteljica nimalo taktički je zaurlala: “ovo je borilačka vještina!” Ostala sam šokirana. Tai chi je što? Pa godinama vježbam sama sa sobom nikad nitko nije pričao o borbi. I nakon više od 3 godine intenzivnog rada na sebi kroz tai chi shvatila sam nešto čime počinju gotovo svi članci koje ćete naći na interentu. Kažu da je tai chi borilačka vještina. Ja sam ga prakticirala samo zato jer sam shvatila da uz vježbu otpuštam stres, osjećam se smireno, a pomogao mi je da preživim dulje od prognoze liječnika (koji su mi rekli da sa dijagnozom koju su mi postavili neću preživjeti dulje od 2 do maximalno 3 godine).

Nikad, niti na jednim treningu nikad nije bilo riječ borbi niti se na bilo koji način moglo zaključiti da se radi o borbi. To da sam razvila borilačke sposobnosti sam isto tako otkrila sasvim slučajno. U jednoj običnoj situaciji potapšala sam dragu osobu “praznom rukom” i shvatila kako je moje tijelo nakon niza godina prakticiranja razvilo nevjerojatnu sposobnost.

Želite li i Vi vježbati s lakoćom javite nam se, a borbu i znanja o borbi mogu Vas podučiti drugi.


Wikipedia na svojim stranicama navodi:

“Tai Chi Chuan je kineska borilačka vještina koja se zasniva na blagim i umirujućim pokretima kako bi se pokrenula unutrašnja energija “Chi”. Iz tog razloga u svijetu je postao popularan kao masovni oblik rekreacije i vježbe za postizanje dugovječnosti. Taoistički mudraci zovu ga “Eliksir mladosti”. Poznato je da neke zdravstvene ustanove koriste Tai Chi kao oblik terapije za ozdravljenje od mnogih bolesti. Tai Chi Chuan postaje kako i samo njegovo ime kaže “Vrhunska vještina borenja” kada se ovladaju svi principi vježbanja.”

*********************

Kako bismo najbolje opisali tai chi prenosimo isječke iz teksta: “Čemu nas uči tai chi?” objavljenog u časopisu Sensa i na njihovim stranicama 30.1.2012. te 14.11.2012.

“Kad čovjek pokloni malo vremena, ljubavi i pažnje sebi i svojem tijelu, ne postoje prepreke koje ne može svladati. Naša sreća i zdravlje ovise o svakodnevnim aktivnostima uma i tijela. Iscjeljujuća sila je u nama. Bolest, nesreća i problemi posljedica su pogrešnih misli, želja i ambicija, lošeg držanja tijela, pogrešnog i slabog disanja, neumjerene i nepravilne ishrane, nedovoljnog uzimanja vode itd.

Prakticirajući tai chi, postajete svjesni svih tih nedostataka i polako ih mijenjate. Umjesto da stalno razmišljate o tome što se dogodilo jučer i pravite planove za sutra, preksutra, ljeto, zimu ili iduću godinu, tai chi vas uči da život postoji samo sada, u jedinom realnom i postojećem trenutku, točnije da uklonite misli i osjetite sadašnji trenutak.”

“Umijeće chija, metoda Stévanovitch, tjelesna je vještina usmjerena na postizanje blagostanja. Proizašla je iz tradicionalnih kineskih vještina tai chi chuana, qi gonga i drugih istočnjačkih sustava vježbanja. U ovoj metodi ništa nije promijenjeno niti dodano tim izvornim i dragocjenim učenjima, ali njezin osnivač Vlady Stévanovitch razvio je jasnu i preciznu pedagogiju prilagođenu današnjem načinu života. Njegov je cilj bio ljudima približiti te drevne vještine. U ovom pristupu nije potrebno imati poseban interes niti poznavati tradiciju Dalekog istoka. Već i samo tijelo i jezik tijela dovoljni su za prenošenje znanja.

Umijeće chija podrazumijeva učenje nekoliko formi tai chi chuana i statičkih vježbi qi gonga (11 kineskih vježbi za zdravlje). Ovakvo vježbanje namijenjeno je svima, bez obzira na dob i fizičku kondiciju. Bez napora i vrlo blago, razgibavamo zglobove, razvijamo duboko disanje, opuštamo mišiće i živčani sustav i potičemo rad svih vitalnih funkcija. Razvija se snaga i gipkost, koncentracija i unutarnji mir. Neki podaci govore da se vježbanjem tai chija aktivira 95% svih mišića u tijelu.

Bez obzira na sve podatke i objašnjenja, najispravnije je jednostavno probati vježbati i pokušati osjetiti efekte u vlastitu tijelu. Zato vam i predlažemo nekoliko vježbi koje ćete moći izvesti gledajući fotografije i slijedeći upute. Ne brinite se ako sve ne ispadne „savršeno“, poruke starih majstora zapisane u pokretu naći će put do vas! Važno je, međutim, uvijek osluškivati svoje tijelo, osjetiti što nam odgovara, a što ne, osjetiti trenutačne granice i poštovati ih.”

 


Autogeni trening

Autogeni trening je snažna i uspješna tehnika duboke relaksacije. Autegenim treningom (AT) se smanjuje razina stresa i povećava sposobnost organizma za postizanje boljih rezultata (kod fizičkih napora kao što su sportski izazovi i olakšavanje zdravstvenih tegoba). Autogenim treningom se također povećava dobro raspoloženje te mentalne sposobnosti i najvažnije kvaliteta življenja.

Autogeni trening može se prakticirati s voditeljem pri čemu praktikant sjedi ili leži ovisno koji položaj tijela je ugodniji i sluša upute koje ciljano vode u duboku relaksaciju. Svaki praktikant vrlo brzo može naučiti tehniku i izvoditi ju samostalno u vremenu kada i gdje te koliko mu odgovara. Upravo zato Autogeni trening neki nazivaju i samoopuštanje.

Autogeni trening se prakticira kao niz ponavljajućih mentalnih vježbi koje potiču opuštanje i oporavak, a uz pomoć voditelja praktikant postupno uči vjerovati svojem vlastitom procesu samoizlječenja i boljitka. Rezultati Autogenog treninga mogu se osjetiti već nakon prvog sata vježbanja u smislu duboke relaksacije, a trajno postizanje općeg boljitka ovisi o vremenu koje vježbač provodi prakticirajući Autogeni trening bilo samostalno ili uz voditelja.

Prilikom izvođenja Autogenog treninga fokus je na opuštanju mišično-skeletnog sustava uravnoteženom cirkulacijom osvještavajući i osluškujući otkucaje srca, težinu i toplinu tijela, disanje i hladnoću čela, pri čemu vježbajući i prakticirajući Autogeni trening obje moždane polutke rade zajedno uravnotežujući se zbog čega je ova tehnika tako jednostavna i uspješna.

Autogeni trening razvio je još 1932. njemački psihijatar dr. Johannes Heinrich Schultz. Tijekom proteklih 85 godina postojanja tehnike, višestruko su dokazani medicinski i sportskim rezultati. Objavljeno je više od 70 različitih rezultata studija. Dokazan je boljitak kod različitih bolesti. Pozitivni učinci prema drugim psihološkim tretmanima srednjeg raspona vidljivi su i dokazani studijama u slučajevima: glavobolja i migrena, blagih i umjerenih esencijalnih hipertenzija, koronarnih bolesti srca, bronhijalne astme, nespecifičnih somatoformnih poremećaja, Raynaudove bolesti, anksioznosti, blage do umjerene depresije i funkcionalnih poremećaja spavanja, dok su „nespecifični učinci Autogenog treninga (tj. učinci na raspoloženje, kognitivni učinci, kvaliteta života i fiziološke varijable) obično, čak veći od glavnih učinaka“ (Applied Psychophysiology and Biofeedback, March 2002, Volume 27, Issue 1, pp 45–98, Autogenic Training: A Meta-Analysis of Clinical Outcome Studies).

Autogeni trening preporučen je svim dobnim skupinama i svim zdravstvenim stanjima, no ipak ne preporuča se osobama s dijagnosticiranim: teškim psihičkim bolestima (poput šizofrenije za koju je kontraindiciran), epilepsije i ovisnosti o narkoticima. Pozivamo Vas da nam se pridružite, a smatrate li da bolest ili bolesti koje imate traže posebnu pažnju molimo da se prije početka vježbanja posavjetujte s Vašim liječnikom.


Tehnika 1mm

Tehnika jedan milimetar je naša autorska tehnika kojom tijekom 90 minuta prakticiranja kombiniramo dobrobiti tradicionalnih istočnjačkih vještina poput tai chi-a, chi gonga i yoge s poznatom zapadnjačkom tjelovježbom.

Tehnika jedan milimetar dobila je ime po cilju korekcije od samo jednog milimetra. Naime, kada vježbači koji žele raditi na sebi, ali nisu atlete, niti su utrenirani i sportski tipovi, a žele tijekom jednog treninga osvjestiti napredak istezanja mišića i tetiva i povećanja volumena udaha, onda fokusiranjem na vlastito tijelo uočavaju napredak koji u početku doživljavaju kao jedan milimetar.

Upravo zato ova tehnika je izuzetno dobro prihvaćena jer baš svi praktikanti su nam rekli kako su osvjestili napredak od najmanje 1 mm i samim treningom pronašli najbolje za svoje zdravlje i mentalno i tjelesno.

Tehnika 1mm sastoji se od 2 velika bloka. Prvih 45 minuta treninga koncipirano je tako da blagim pokretanjem mikrocirkulacije omogućujemo tijelu lakše balasiranje chi-a odnosno blage, unutrašnje, pokretačke energije, a kako bi tijelo u drugoj polovini treninga lakše postiglo duboku relaksaciju tijekom Autogenog treninga.

Tijekom prvih 45 min izmjenjujemo niz različitih vježbi, koje izvodimo sporo, polagano i bez napora. Trudimo se vježbačima pokazati cijeli niz vježbi, kako bi onima u dugim ciklusima pomogli u odabiru, za njih najpogodnijih.

Između ostalog radimo:

  • lagana i spora istezanja, vrlo često kombinirana s dahom (različitim tehnikama disanja)
  • samoistezanja leđnih mišića, ležeći na strunjači, fokusirani na dijelove leđa i/ili na kralješke
  • različite tehnike disanja u ležećem, sjedećem i/ili stojećem položaju poznate iz tai chi-a i yoge
  • osvješćujemo vlastiti balans kroz ravnotežu u stajanju, sjedenju i/ili hodanju
  • samomasažu: stopala, šaka, lica, tijela
  • masažu leđa u paru
  • akupresuru stopala i dlana
  • fokusiranje pažnje na različite dijelove tijela

Tijekom drugih 45 minuta radimo Autogeni trening u ležećem položaju.

Prednosti tehnike 1mm:

  • želite li se održati zdravlje misli, tijela i duha, dobro ste došli
  • nije bitno koliko imate godina niti u kakvoj ste kondiciji
  • tehniku 1mm možete upražnjavati i u poodmakloj životnoj dobi i ako niste vježbali od sata tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi
  • čak i ako patite od nekih bolesti, nakon savjetovanja s liječnikom, možete nam se pridružiti, vježbati i osjećati kako blago utječete na kvalitetu života
  • ne trebate poznavati niti jednu od tehnika koje kombiniramo
  • nije potrebno da dosegnete majstorsku razinu da biste osjetili boljitak
  • već tijekom prvog treninga možete primjetiti “milimetarske pomake” ka boljitku u vlastitom tijelu
  • nema posebne opreme, osim udobne odjeće i toplih čarapa
  • nema natjacanja
  • nitko Vam neće reći: “Možeš ti to!”
  • nitko Vam neće reći: “´Ajmo još samo (…1, 3, 5…) puta…”
  • cijelu tehniku možete prakticirati samostalno, dijelove i već nakon prvog treninga
  • tehnika se može prakticirati u dijelovima u bilo koje vrijeme, na poslu, u vožnji, školi, u prirodi…

 

Kontaktirati nas možete e-mailom na info@kotodama.hr ili Facebookom na SmartKotodama. Mi ćemo se potruditi i odgovoriti Vam, prvom prilikom kada se nađemo ispred računala, obzirom da našim klijentima poklanjamo punu pažnju. Tako u Smart šetnji sa pasonjama pažnju poklanjamo njima. Tijekom Smart edukacije pažnja nam je usmjerena na polaznike. Jednako tako želimo posvetiti svu pažnju Vama.
Zovete li nas na 091/517 03 87 u slučaju da se ne javimo do trećeg zvona ostat će nam zapis o Vašem pozivu. Uzvratit ćemo Vam poziv najkasnije slijedećeg radnog dana, jer termini Smart relaksacije mogu završiti kasno.
Uplate za sve naše usluge možete učiniti na naš broj žiro računa otvoren kod RBA: 1135043815
IBAN: HR1624840081135043815

SWIFT: RZBHHR2X